Startpagina Akkerbouw

VLAM versterkt via nieuwe campagne het inlands kopen

VLAM start een campagne om de reflex om inlands te kopen te versterken. Deze sectoroverkoepelende campagne wordt uitgerold voor 3 jaar en loopt via online kanalen.

Leestijd : 2 min

De missie van VLAM is de Vlaamse landbouw-, tuinbouw en visserijproducten te promoten. Dit gebeurt zowel naar consumenten als voedingsprofessionals op allerlei manieren en via talrijke kanalen. De spil in de communicatie is het zeer succesvolle kookplatform www.lekkervanbijons.be, met meer dan 1 miljoen bezoeken per maand, en alle communicatie draagt de signatuur ’Lekker van bij ons’.

3 jaar durende campagne

VLAM schakelt in 2024 een versnelling hoger met een 3 jaar durende sectoroverkoepelende campagne die specifiek de focus legt op het versterken van de reflex om inlands te kopen. Filip Fontaine, CEO VLAM: “We streven ernaar dat de keuze voor ’van bij ons’ de automatische keuze wordt. Het is ook een verstandige keuze. Lekker van bij ons staat voor lokale voeding die gezond, lekker en duurzaam is. Een vlag mét een lading waar we allen fier op kunnen zijn.”

De nieuwe campagne wordt financieel gedragen door samenvoeging van sectorbudgetten.

De campagne is recent gestart en verloopt via online video, sociale media en influencers. Ze toont herkenbare situaties in een video waarin de juiste reflex wordt getoond op een fout moment. Daarna volgt de correctie, het gewenste gedrag: namelijk bij het moment van voedingsaankopen de automatische reflex laten spelen en naar producten van bij ons grijpen. Alle productgroepen die VLAM herbergt passeren de revue in deze campagne, die als slogan ’Lekker van bij ons, de juiste reflex’ draagt.

VLAM verrijkt verder zijn kookplatform www.lekkervanbijons.be met nieuw recept- en videomateriaal, hapklare voedingsinformatie en boeiende verhalen van gepassioneerde vakmensen

VLAM

Lees ook in Akkerbouw

Aardappelareaal zou lichtjes stijgen in 2024

Aardappelen Het PCA/Viaverda deed begin april een peiling bij aardappeltelers naar het areaal aardappelen dat zij dit jaar willen uitplanten. De resultaten moeten met de nodige voorzichtigheid geïnterpreteerd worden, maar vooralsnog lijkt een lichte uitbreiding van het areaal zich aan te kondigen.
Meer artikelen bekijken